Jak se vypořádat s podzimní únavou?

27. 9. 2019

Poradíme Vám jak získat zpět ztracenou energii

Jako každý rok, tak i nyní se nám blíží neoblíbené pochmurné období, kdy se nám krátí dny a naopak noci prodlužují, o sychravém počasí se snad ani nemusíme zmiňovat. S tím samozřejmě přicházejí i dobře známé neduhy na lidské tělo, náhlá změna teploty, absence slunečního svitu se projeví v podobě únavy, stresu, oslabené imunity a dalších negativních důsledků. V níže uvedeném článku jsme si pro Vás připravili několik osvědčených rad, které Vám poradí jak si s podzimní únavou zaručeně poradit a nastartovat svůj organismus.

Kvalitní spánek

V tomto případě člověk nemusí vymýšlet nic světoborného, každý z nás ví, že základem je kvalitní dlouhý spánek, při kterém tělo dokáže dostatečně zregenerovat. Jeho délka je však subjektivní věc, kdy to má každý člověk nastavené jinak. Avšak nepsané pravidlo uvádí, že by měl dospělí jedinec spát minimálně 7,5 hodiny, ale kdo z nás to tak v dnešní době má, že ano? Další věcí na kterou bychom měli brát zřetel je působení modrého záření z elektrických přístrojů, které zásadně ovlivňuje přirozený rytmus spánku. Doporučuje se tedy minimálně hodinu až hodinu a půl před usnutím toto záření omezit, protože jen tehdy se začne v lidském těle vyplavovat melatonin, který nám umožní kvalitní spánek.

Kvalitní spánek základ všeho

Dostatek pohybu

Ani v tomto počasí nesmíme zapomínat na dostatek pohybu, zní to možná paradoxně, ale právě pravidelný pohyb je tou správnou prevencí proti únavě. Samozřejmě to nemusí být bůhvíjaké sportovní výkony, při kterých budeme překonávat rekordy, ale například třicetiminutová procházka podzimní přírodou či kratší projížďka na kole Vám dodá dostatečné množství energie. Najděte si takovou aktivitu, která Vás bude naplňovat a nebude Vám činit problém ji provozovat pravidelně, pozitivní následky se dostaví velmi rychle! Věřte nám. Relaxace je velmi důležitá.

Dostatek pohybu

Správná životospráva a pitný režim

V těchto měsících bychom měli co nejvíce omezit tučná a těžká jídla, která zatěžují náš organismus a následně přispívají k únavě. Měli bychom se zaměřit na tři hlavní pilíře, tedy pravidelnost stravy, její pestrost a samozřejmě i přiměřenost. Zaměřte se tedy na příjem kvalitních cukrů a dostatku vitamínů, zejména potom vitamínu C a vitamínu B5, ale tak i minerálů. Zařaďte do svého jídelníčku vícero ovoce a zeleniny. Pokud si myslíte, že Vaše strava tyto věci dostatečně neobsahuje, nebojte se poté navštívit praktického lékaře či lékárníka a nechejte si doporučit kvalitní doplňky stravy. Nezapomínejte ani na pitný režim, teploty sice již nejsou vysoké, ale i tak by jste měli vypít denně minimálně 2 litry tekutin, jelikož dostatek tekutin podporuje dobrou funkci ledvin a tím i vylučování škodlivých látek z našeho těla. Příjem tekutin s obsahem kofeinu se snažte omezit na minimum.

Výživné jídlo pro kvalitní život

Relaxace v lázních

Pokud však jsou pro Vás všechny výše zmíněné rady a doporučení standardem a přesto si chce odpočinout, nezbývá nám než Vám doporučit některý z lázeňských pobytů z nabídky našeho portálu, kde se o Vás postarají místní specialisté a vy načerpáte ztracenou energii. Zapomenete na všechny problémy, vyhnete se stresu a dokonalá lázeňská péče, komfortní ubytování v doprovodu výborné gastronomie Vám dodá potřebnou energii na nadcházející období. Bonusem Vám budou krásně zbarvené lázeňské parky, které v podzimních měsících hrají všemi barvami.

Zpět

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace